Aktuellt i Västerbotten

• Hur gör vi något åt rådande tystnadskultur? #tystnaden

Hur har vi det på våra arbetsplatser? Råder det tystnadskultur?

• Medlemsmöte i Umeå

Vi träffas och lägger planer för att konstruktivt föra fram den frustration många känner mot arbetsgivaren centralt och inte minst politikerna.

• Röntgensjuksköterskans dag

Fira och hylla ditt yrke på Röntgensjuksköterskans dag den 8 november!

• Temafördjupning för förtroendevalda

Välkommen på fördjupningsutbildning! Temat för dagen är Samverkan och medbestämmande. Utbildningen är för dig som är förtroendevald och har gått grundutbildningen.

• After work i Umeå

Vi välkomnar alla medlemmar på After Work med middag och föreläsning!

• Medlemsmöten om lön

Vi bjuder in till medlemsmöten för medlemmar som arbetar inom Region Västerbotten. Det kommer handla om årets lönerevision och så vill vi föra dialog och samtal om det läge vi befinner oss i och framtiden.

• Pensionsinformation för medlemmar och förtroendevalda

Den 4 och 5 november kan du delta på pensionsinformation, antingen på plats i Umeå, Skellefteå eller Lycksele, eller via video!

• Lön 2019: Frågor och svar (FAQ)

Här kan du som medlem få svar på vanliga frågor vi fått om lön 2019.

• Vårdförbundsfesten med årsmöte

Fredag den 27 september var det äntligen dags. Vilken härligt lyckad dag och kväll det blev!

• Tjänstepensionens dag

Idag, den 27 september, är det Tjänstepensionens dag! Du som arbetar på en arbetsplats med kollektivavtal får tjänstepension utöver den allmänna pensionen. Därför är det viktigt att hålla koll på den och veta vad du får ut den dagen då du går i pension. Jan Dahlström, Vårdförbundets pensionsexpert, ger sina tips.