Aktuellt i Västerbotten

• Medlemsmöten om lön

Vi bjuder in till medlemsmöten för medlemmar som arbetar inom Region Västerbotten. Det kommer handla om årets lönerevision och så vill vi föra dialog och samtal om det läge vi befinner oss i och framtiden.

• Pensionsinformation för medlemmar och förtroendevalda

Den 4 och 5 november kan du delta på pensionsinformation, antingen på plats i Umeå, Skellefteå eller Lycksele, eller via video!

• Lön 2019: Frågor och svar (FAQ)

Här kan du som medlem få svar på vanliga frågor vi fått om lön 2019.

• Vårdförbundsfesten med årsmöte

Fredag den 27 september var det äntligen dags. Vilken härligt lyckad dag och kväll det blev!

• Tjänstepensionens dag

Idag, den 27 september, är det Tjänstepensionens dag! Du som arbetar på en arbetsplats med kollektivavtal får tjänstepension utöver den allmänna pensionen. Därför är det viktigt att hålla koll på den och veta vad du får ut den dagen då du går i pension. Jan Dahlström, Vårdförbundets pensionsexpert, ger sina tips.

• Nominera styrelseledamot

Beroende på vem årsmötet utser till vice ordförande kan ett fyllnadsval till styrelseledamot behövas.

• Bli vår nya valberedare!

På årsmötet den 27 september kommer vi ha fyllnadsval av 1 valberedare.

• Chefsmöte i Umeå

Välkommen till en förmiddag med utbildning för chefer.

• Vårdförbundsfest med årsmöte

Passa på nu under sommaren att nominera till vice ordförande och Årets förtroendevald! Fredag den 27 september är det dags för Vårdförbundsfest med årsmöte.

• Din arbetsmiljö under sommaren

Under sommaren ber vi dig som är yrkesverksam att svara på några frågor om din arbetsmiljö. Syftet med enkäten är att följa upp hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs av Västerbottens medlemmar.