Västra Götaland

Norra Hamngatan 32
0771-420 420, växel info.vastra.gotaland@vardforbundet.se

• Dags för jämställda och hälsosamma villkor i välfärdssektorn

Vårdförbundet går in i förhandlingar med Sveriges kommuner och landsting, SKL, med tydligt uppdrag från våra medlemmar. Det är dags att spräcka löneglastaket och göra villkoren i vården både jämställda och hälsosamma. För att lösa bemanningskrisen måste arbetsgivare i den offentligt finansierade vården ge SKL och Sobona mandat att gå oss till mötes.

• Internationella kvinnodagen 2019 och ”Lön hela dagen” i avdelning Västra Götaland

8 mars är internationella kvinnodagen och uppmärksammas av Vårdförbundet avdelning Västra Götaland via olika medlemsaktiviteter. Kom med och visa ditt stöd i kampen för jämställdhet som är en fråga om mänskliga rättigheter och ligger till grund för vårt fackliga arbete för allas lika värde.

• Nätverksträff för förtroendevalda barnmorskor i avdelning Västra Götaland

Den 4 mars bjuder vi in dig som är barnmorska och förtroendevald i Vårdförbundet, avdelning Västra Götaland, på nätverksträff!

• Har sjukvårdens omställning gett effekt

2019, nytt år, nya möjligheter! Blir detta året då vi kommer se förbättringar på arbetsmiljöfronten inom sjukvården eller förväntas vi trampa runt i samma slitna galoscher som i det gångna året och åren innan det?

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00