Kandidera till styrelsen för Vårdförbundet Student

Vårdförbundet Students nationella styrelse väljs på årsmötet den 9 november. Du kan kandidera för nästa styrelse, 2019/2020 genom att skicka in presentation och foto senast den 18 oktober innan kl 12.

Vill du vara med och bygga upp Vårdförbundet Students styrelse? Vill du påverka och förändra i vårdpolitiska frågor?

Nu kan du skicka in din nominering till att sitta i styrelsen för Vårdförbundet Student. Det är medlemmarna i Vårdförbundet Student som bestämmer vilka frågor studentstyrelsen ska driva. Styrelsen träffas regelbundet och planerar och genomför verksamheten. Nya styrelsen utbildas i vårdpolitiska frågor samt träffar och påverkar makthavare i hälso- och sjukvården.  Att vara engagerad i studentstyrelsen ger goda kontakter som kan vara bra att ha senare när det är dag satt söka jobb.

Presentation

Skriv en personlig presentation på en A4 om dig själv och varför du vill kandiderar till ett styrelseuppdrag i Vårdförbundet Student mandatperioden 2019/20. Det är viktigt att det tydligt framkommer till vilket uppdrag du kandiderar (ordförande, vice ordförande eller styrelseledamot). Vårdförbundet Student ser att presentationerna gärna har en överskådlig struktur så att läsarna lätt har en möjlighet att jämföra presentationerna.

Vårdförbundet Students styrelse har tagit fram frågor som du får besvara i formuläret som ska skickas in:

• Därför vill jag bli vald till ett styrelseuppdrag i Vårdförbundet Student
  • Mina viktigaste frågor
  • Min utbildning
  • Min fackliga bakgrund (obs. facklig bakgrund är inte ett krav)
  • Detta har jag gjort  som jag tycker är bra
  • Detta tror jag kommer att vara viktigt för medlemmarna och för Vårdförbundet Student om ett år.

För att din kandidering ska vara komplett ska den kompletteras med ett digitalt foto. Fotot bör vara ett nytaget, stående porträtt och det ska vara du som är i fokus. Fotot publiceras på Vårdförbundets webbplats och måste vara högupplöst och taget med systemkamera. Tar du en bild med mobilkamera bör du skicka originalbilden, alltså den största storleken.

OBS. Genom att du skicka in ansökan så godkänner du att vi använder materialet på Vårdförbundet.se för publicering.

Kriterier

Kriterierna som du måste uppfylla för att kandidera:

• Du ska vara sjuksköterska, röntgensjuksköterska eller biomedicinsk analytiker under grundutbildning.
  • Du måste vara medlem i Vårdförbundet.

Tänk på att mandatperioden för uppdraget är från årsmötet den 9 november 2019 till 7 november 2020.

Alla som kandiderar till styrelsen måste närvara på årsmötet som äger rum i Stockholm den 9 november.

Skicka in din kandidatur

Här skickar du in din kandidatur

Nomineringsperioden har förlängts till den 18 oktober, innan kl 12.

Har du frågor kontakta Anna-Karin Ulander, anna.karin.ulander@vardforbundet.se