Skåne

Amiralsgatan 20 2 tr
0771-420 420, växel info.skane@vardforbundet.se

Kroka arm med 114 000 kollegor och bli medlem i Vårdförbundet!

1. Kan du bli medlem? Gör medlemstestet!

Resurs 7
2. Bli värvad av en annan medlem...

3. ...få en fin gåva från Delicard

Funderar du på att bli medlem? Fråga en kollega som redan är medlem om du kan bli värvad. Då får ni båda varsin fin gåva från Delicard. Ni kan välja allt från goda delikatesser till fina glas eller fritidsprodukter.

Erbjudandet gäller 1 maj till 31 augusti för nya yrkesverksamma medlemmar

Aktuellt

• En sommarbild med äng, blå himmel, grusväg och havet som skymtar i horisonten.

Semester och ledighet

Att vara ledig är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag.

• Två personer sitter vid bord och har möte, väska, vatten, glas, kaffe, mobil, telefon, anteckning, penna, hand, händer, skriva, planering, papper, ipad, padda, planera

Skriv en motion till Skånes årsmöte 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men även något du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Presskonferens med Vårdförbundet, SKL och Sobona 16/5 2019

Informationsmöten om nytt avtal HÖK -19

Är du medlem och arbetar inom Region Skåne, Skånsk kommun eller Sobona? Läs om vad som händer nu och välkommen på informationsmöte.

• Porträttbild på Sineva Ribeirio, förbundsordförande

Förbundsordförande kommer till Malmö den 23 maj

Vårdförbundets förbundsordförande, Sineva Ribeiro, kommer till Malmö den 23 maj. Sineva kommer att finnas med vid informationsbordet vid Pressbyrån på SUS Malmö mellan kl. 11.00-13.00. Passa på att träffa henne och t.ex. prata om det nya avtalet.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00