Visuell identitet

Nu har vi snyggat till hur Vårdförbundet ser ut visuellt och gjort en uppdatering av vår visuella identitet. Här kan du läsa om vad vi har gjort och varför, samt ta del av vår grafiska manual.
  • Uppdaterad visuell identitet - vad innebär det?

    Det vi utstrålar i vårt grafiska uttryck berättar vilka vi är, vad vi står för och hur vi vill uppfattas. Därför är vårt visuella uttryck så viktigt. Kanske viktigare än vad man först kan tro.

  • Logotyp

    Logotypen är vår främsta varumärkesbärare och vårt viktigaste verktyg i vår kommunikation med omvärlden.

  • Färger

    Vårdförbundets primära färg är och förblir blå, men med en nyansuppdatering för att bland annat fungera ännu bättre digitalt. Som komplement till den blå har vi en ny röd färg. Utöver det finns ett antal fina komplementfärger.

  • Typsnitt

    Kan ett typsnitt påverka textens betydelse? Ja faktiskt. Det ger läsaren en känsla för både relevans och trovärdighet.

  • Layout

    I grundlayouten Vårdförbundet använder sig av kan bilder gärna få ta plats och placeras utfallande, om bilden passar för det. I annat fall använder vi ett layoutkoncept som bäst beskrivs med begreppet 50/50.