Mallar och grafisk profil

För att Vårdförbundet alltid ska ge samma goda intryck är det viktigt att vi använder oss av en enhetlig grafisk profil. Använd därför gärna mallarna för att få ut er information enligt den grafiska profilen. OBS Just nu håller vi på att byta ut vår grafiska profil. Några ändringar kan ni t ex redan se på webben. Mallarna kommer att uppdateras.

Våra mallar fungerar bäst om du högerklickar på länkarna nedan och väljer Spara mål för att spara mallen på din dator.

Wordmallar

Powerpointmallar

Mallar för att skapa egna affischer

Nu kan du lätt skapa dina egna affischer och inbjudan i medlemsbutiken. Gör så här: Logga in, gå till medlemsbutiken. Välj Skapa eget material och följ instruktionen. Klicka skapa nytt material och välj sedan den mall du behöver.  Du börjar med att välja mellan storlekarna A3, A4 och A5. Sen kan du välja bland våra uppladdade bilder och de färger som ingår i vår grafiska profil, lägg till din text och skräddarsy till egen affisch.

Det finns också en mall för för dig som är förtroendevald att göra en affisch där du kan lägga in en bild på dig själv och dina kontaktuppgifter. Mallen heter för VF Förtroendevald "Hej kollega" A4.

Ny visuell identitet implementeras under hösten 2019

Här hittar du mer information om Vårdförbundets nya visuella identitet (Från oktober 2019).

Införandet av den uppdaterade visuella identiteten kommer att ske under hösten 2019. Det innebär att det kommer att ske successivt.

Allt är inte klart på en gång, och vi ska heller inte kasta något av det material som vi redan har, utan ta fram nytt när det gamla är slut, och då givetvis använda vår nya visuella identitet.

Tills vidare kan du använda mallarna här ovanför.