Aktuellt Blekinge

• Välkommen till vår studiecirkel

Vårdförbundet har tagit fram material till en studiecirkel om personcentrerad vård. Vi kommer starta en grupp här i Blekinge, vi börjar 6 februari och du är varmt välkommen.

• Arbetsplatsbesök, medlemsmöte och biokväll

Igår blev det bland annat flera besök i Karlshamn. Vi har träffat barnmorskor för viktiga samtal kring lön och hur Vårdförbundet fortsatt driver barnmorskornas frågor.

• bio och arbetaplatsbesök

Biokväll och arbetsplatsbesök

I onsdags ordnade vi biokväll för medlemmar i Karlshamn, där vi också talade om värdet att vara fler i Vårdförbundet och vikten av att vi alla deltar i arbetet med rekrytering.

• Rekryterings- och synlighetsmånad

Vårdförbundet är i full gång med att möta medlemmar och icke medlemmar på arbetsplatser runt om i Blekinge. Vi besöker arbetsplatser i Regionen, i kommunerna och privata arbetsgivare.

• pengar, sedlar och mynt

Löneenkät på väg -uppdatera dina uppgifter!

I slutet av november kommer vi att skicka ut en enkät där vi ber dig som arbetar inom region, kommun eller kommunalt bolag att fylla i hur 2019 års lönerevision fungerat och vad resultatet blev för dig. Passa på att uppdatera dina medlemsuppgifter redan idag, så att enkäten kommer fram till dig!

• OB-ersättningar under allhelgona, jul, nyår och trettondag

Allhelgona, jul, nyår och trettondag – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har listan!

• Stipendium för årets kandidat- och magisteruppsats 2019

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5 000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utveckling av hälso- och sjukvård. Prioriterade områden i år har varit personcentrerad vård, jämlik hälsa och vårdens ledning och styrning

• Prisutdelning på årets årsmöte

Den 10 oktober hade avdelning Blekinge årsmöte i Bellevueparken i Karlshamn. Vi tackar alla medlemmar som deltog med idéer, förslag och engagemang! Det ger oss input för verksamhetsplaneringen för 2020.

• Karriärmingel för studenter

Varmt välkommen till oss för samtal kring din framtida karriär som sjuksköterska.

• svarta filmprojektorer på rosa bakgrund

Biokvällar

Välkommen till Vårdförbundets biokvällar med nya filmen "En komikers uppväxt"