Aktuellt i Blekinge

• Kollektivavtalets dag!

På söndag, den 17 mars, är det kollektivavtalets dag

• Välkommen på karriärkväll!

Vi bjuder in dig som är student och medlem i Vårdförbundet till en karriärkväll där vi hjälps åt att förbereda dig inför din kommande karriär!

• Utbildning "Att hålla hela livet”

Är du sugen på att lära dig mer om vilka faktorer som påverkar hur vi ska orka ett helt yrkesliv?

• Dags att söka stipendium för kandidat- och magisteruppsats

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utvecklingen av hälso- och sjukvård.

• Linnéa Claesson

Medlemsföreläsning med Linnéa Claesson

Får vi presentera välkända Linnéa Claesson!Linnéa Claeson är före detta professionell handbollsspelare, kolumnist på Aftonbladet och en flitig förespråkare för rättvisa och hänsyn. Hon är känd för att vara grundare av Instagramkontot Assholesonline, där hon medvetandegör sexuella trakasserier och näthat. Hon har där cirka 300.000 följare.

• Människor som sitter och arbetar i ett konferensrum

Avdelningsråd

Nu finns det fyra nya datum för avdelningsråd att anmäla sig till i Aktivitetsportalen. Vi ser fram emot att träffas. Välkommen att anmäla dig!

• Vikten av förtroendevalda

Val av en eller flera förtroendevalda på arbetsplatsen har stor betydelse. Hör Clara, Mariangela och Tommy berätta varför de valt att vara förtroendevalda på sina arbetsplatser.

• Välkommen på examenslunch för studenter!

Vårdförbundet bjuder in våra framtida kollegor till examenslunch.Vi har varit en del av er utbildning, och vi vill fortsätta vara en del när ni nu tar klivet in i yrkeslivet.

• röntgensjuksköterska

Grattis alla röntgensjuksköterskor!

Det var den 8 november 1895 som Wilhelm Röntgen gjorde den upptäckt som kom att både revolutionera sjukvården och ge honom ett Nobelpris. 123 år senare firas Röntgensjuksköterskans dag över hela världen.