Aktuellt i Jönköping

• Grattis alla barnmorskor!

På alla barnmorskors yrkesdag den 5 maj vill vi hurra och gratulera och presentera några av de barnmorskor som har förtroendet att arbeta för Vårdförbundet i Avd. Jönköping.

• INSTÄLLT! Frukostmöten med politiker

De planerade frukostmötena med politiker den 16 och 28 maj är inställda.

• Därför är kollektivavtal värt att fira

Att ha ett kollektivavtal är värt att fira. Det påverkar både ditt arbetsliv och din privata ekonomi. Nyfiken på hur?

• Drop-in-möten om uppsagt avtal

Du som arbetar inom kommun och region är välkommen drop-in-möten på våra sjukhus. Vi informerar om Vårdförbundets yrkanden och om förhandlingarna om det centrala kollektivavtalet med Sveriges kommuner och landsting (SKL) samt Sobona.

• Information om uppsagt avtal

Avtalet med SKL, Sveriges kommuner och landsting är uppsagt. Det här händer nu.

• God Jul och Gott Nytt År!

God Jul och Gott Nytt År önskar Styrelsen i Vårdförbundet avdelning Jönköping

• Arbetsmiljö i fokus för årets skyddsombud

Pernilla Zwettler har varit förtroendevald i 12 år. I det fackliga arbetet är det arbetsmiljön som ligger henne varmast om hjärtat och där har hon under årens lopp åstadkommit flera förbättringar. Nu har hon blivit utsedd till Årets Skyddsombud 2018 i Avd. Jönköping.

• Stipendium för bästa magisteruppsats

Vid årsmötet den 27 september delades stipendium ut för bästa magisteruppsats. Vi fick en presentation av den vinnande uppsatsen och fick också höra från yrkesverksamma stipendiater som berättade hur de använt sina stipendier.

• Träffa politiker och bli bjuden på frukost!

Samtala med politiker om vård, villkor och förutsättningar. Vårdförbundet bjuder på frukost.

• "En sömlös vård" - kom på vår temadag!

Hur kan samarbete mellan primärvård, sjukhus och hemsjukvård lösa dagens problem med arbetsmiljö och tillgänglighet? Välkommen på en temadag med många inbjudna gäster. Det blir en dag med information om bland annat framgångskonceptet i Borgholm, patientsäkerhet och samarbete mellan kommuner och regionen.