Kalmar

392 32 Kalmar
0771-420 420, växel info.kalmar@vardforbundet.se

• Temadag: Nära vård ur flera perspektiv

Vad innebär utredningen om Nära Vård? Hur kan vi arbeta med Nära vård lokalt och regionalt? Hur påverkas din profession av omställningen till Nära Vård? Kom på vår temadag!

• Vårdförbundet söker studentinformatörer

Studerar du till röntgensjuksköterska, biomedicinsk analytiker eller sjuksköterska? Vill du jobba för ett yrkesförbund som utvecklar din profession och står upp för din akademiska kompetens? Då kan du vara den vi söker!

• Demonstrera med Vårdförbundet - för bättre löner, arbetstider och villkor!

Vårdförbundets medlemmar förtjänar bättre löner, bättre arbetstider och bättre arbetsvillkor. I valtider är det ett gyllene tillfälle att sätta press på politikerna. Nu kraftsamlar vi och anordnar demonstrationer i Västervik och Kalmar. Kom och gå med, ju fler vi är desto tydligare blir det hur viktigt detta är!

• "Ingen man i sikte" - filmvisning och workshop vid Kalmarsund Pride

Normer och heteronormativitet - hur kan det påverka oss i vårt dagliga arbete? Vi visar filmen "Ingen man i sikte" och bjuder in till efterföljande samtal. Fika bjuder vi på dessutom!

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00