Aktuellt i Skåne

• En sommarbild med äng, blå himmel, grusväg och havet som skymtar i horisonten.

Semester och ledighet

Att vara ledig är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag.

• Två personer sitter vid bord och har möte, väska, vatten, glas, kaffe, mobil, telefon, anteckning, penna, hand, händer, skriva, planering, papper, ipad, padda, planera

Skriv en motion till Skånes årsmöte 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men även något du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Presskonferens med Vårdförbundet, SKL och Sobona 16/5 2019

Informationsmöten om nytt avtal HÖK -19

Är du medlem och arbetar inom Region Skåne, Skånsk kommun eller Sobona? Läs om vad som händer nu och välkommen på informationsmöte.

• Porträttbild på Sineva Ribeirio, förbundsordförande

Förbundsordförande kommer till Malmö den 23 maj

Vårdförbundets förbundsordförande, Sineva Ribeiro, kommer till Malmö den 23 maj. Sineva kommer att finnas med vid informationsbordet vid Pressbyrån på SUS Malmö mellan kl. 11.00-13.00. Passa på att träffa henne och t.ex. prata om det nya avtalet.

• Sara Heyman en korthårig kvinna med rött läppstift lutar sig moten spegel där man ser hennes spegelbild

Föreläsning för dig som är förtroendevald i Vårdförbundet

Den 12 juni kommer Sara Heyman till Lund med sin föreläsning - SJUKT, SYSTER! Tag chansen och lyssna till en inspirerande föreläsning.

• Löpare i arrangemanget Blodomloppet kvinnor och män som springer.

I dag finns Vårdförbundet på plats på Blodomloppet

Idag är det Blodomloppet i Malmö och självklart finns Vårdförbundet på plats! Kom till vårt tält och prata en liten stund, förfriska dig med vatten eller en frukt, och passa på att uppdatera dig om senaste nytt från Vårdförbundet!

• Kvinna skriver och har mobil och dator framför sig.

Inkomna nomineringar till årsmötet 2019

Inkomna nomineringar publiceras efterhand som kandidaten har tackat ja till att bli nominerad. Läs även vad avdelning Skånes styrelseledamöter finner som givande i sitt uppdrag.

Skriv en motion till Skånes årsmöte 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Solstolar på en sommarstrand

Rätten till återhämtning och rekreation under sommaren

Sommar- och semesterplaneringen är i full gång på arbetsplatserna runt om i Skåne och vi vill därför informera om vad som gäller vid semesterförläggning och ledighet.

• Nominera till avdelning Skånes årsmöte 2019

Nu kan du nominera till fyllnadsval av styrelseledamot samt valberedningen.