Guiden "... och på jobbet är det bra?" är en samtalsstartare för att få igång dialogen på din arbetsplats. Den består av 6 delar och ger handgripliga råd och tips på hur ni kan påverka på arbetsplatsen i frågor som är viktiga för er.
Del 1: Bättre arbetsplats tillsammans
Denna del handlar om kraften i påverkan, om engagemang och förbättring. Här finns konkreta exempel på betydelsen av att vi organiserar oss och kunskap om framgångar Vårdförbundet uppnått över tid när vi drivit frågorna tillsammans.
Del 2: Hur driver vi en fråga på arbetsplatsen?
I denna del får vi kunskap om våra möjligheter och rättigheter att påverka på arbetsplatsen.
Del 3: Hur gör vi arbetsmiljön bättre?
Den här delen handlar om hur vi tillsammans kan stärka våra friskfaktorer och förebygga ohälsa och stress.
Del 4: Hur gör vi vården och yrket bättre?
Den här delen handlar om hur vi kan utveckla både våra yrken och vården.
Del 5: Hur gör vi löneprocessen bättre?
I den hör delen tar vi reda på möjligheterna att tillsammans påverka löneprocessen på arbetsplatsen.
Del 6 lanseras i början av 2025!
- Del 6: Hur gör vi arbetstiden bättre?
Till guiden "...och på jobbet är det bra?"
- Kategorier:
- Förtroendevald
- Råd och stöd
- Nationellt
- Hjälpte informationen dig?